Saturday 17 October 2009

LUAHAN HATI DAN PERASAAN !

kao selalu membuat aku tersenyum.
bile aku ternampak kao,
pasti ku kan tersenyum dan ketawa,
inikah cinta sejati ??
aku tidak mengerti !!
aku tidak suka bercinta, kerana cinta itu merugikan
dan akan membuatkan kita sakit pada suatu hari kelak !!
aku pasrah dgn ketentuan ini !!
apakah yg harus ku lakukan.
kau seperti bunga yg mengembang mekar,
tapi aku pula seperti ombak yg selalu bergelora !
tidak akan aku jatuh hati pada kau,
aku tidak boleh jatuh hati pada kau,
kerana pengalaman yg lalu mengajar ku erti sebenar cinta !
aku sememangnya lemah dan tidak berdaya,
cukup2 lah...

tetapi,
bila aku berjumpa kau kemudian hari,
aku seolah2 berase seperti di awang- awangan,
senyum hingga ke pipi, ketawa sampai tak bersuara,
kao muncul dlm hdp aku skrg,
seperti tiada hari lain dan tahun kau akan muncul !
aku seperti tergila-gila kan kao,
tetapi aku tidak,
itu hanyalah mainan hati, jiwa remaja,
kerana sememangnya aku lemah utk bercinta.

kao sering buat aku tersenyum.
dgn lawak jenaka kau yg bersahaja,
kao sering buatkan aku rase dihargai,
dgn adanya kata2 seperti mghormati dan seolah2 mnjaga aku(protective)
kao juga sering buat aku terkilan,
dengan gurauan manja yg kao lemparkan kepada aku
kao sering buat kan aku menangis juga,
kerana......
entah la.
sukar utk digambarkan dengan kata2 perasaan ku ini !!
;))

No comments:

Post a Comment